24 June 2006

دو روز اخر هفته گذشته رو علاوه بر خوش گذراني يك وقتي رو هم اختصاص دادم به تجزيه و تحليل خودم... مي خواستم ببينم چقدر به اهدافم و به اون خود ايده الم نزديك شدم...شايد شروع اين تغيير به خاطر كلاس " تحليل رفتار متقابل" ايجاد شد ولي فكر ميكنم ادامه دادنش به خواست خودم و به خاطر ارامش بيشتري است كه حس ميكنم...نميدونم شايد اين اولين بار توي زندگيم است كه دارم سعي ميكنم به تصوير ذهني كه از خودم دارم نزديك بشم... هميشه توي سالهاي گذشته زندگيم..لااقل از 17-18 سالگي به بعد تعريف و تمجيدهاي بي جاي اطرافيان... جلو زدنم از خيلي ادمها...رسيدنم به هدفهام... موفق بودنم ...همه و همه باعث ميشد كه مشكلات خودم و يا حتي توقعاتي كه از خودم داشتم رو ناديده بگيرم... الان كه به گذشته نگاه ميكنم ميبينم اين مسئله كه ديگران تاييدم ميكردن و دوستم داشتن باعث ميشد جرات هيچ تغييري توي رفتارم رو ندم ..چون ميترسيدم با كوچكترين تغييري اين محبت ها و تاييد ها رو از دست بدم... اين نوع زندگي كم كم منو تبديل كرد به يك انسان كاملا معمولي...ادمي كه همه تلاشش اين بود كه كوچكترين خطايي نكنه...همه نرم ها و عرف اجتماع رو رعايت كنه...و يك خانم سنتي ايراني ياشه...در چند سال گذشته ذره ذره جسارت من كمتر و كمتر شد.... سكوتم جايگزين ابراز عقيده شد.... لبخندم جايگزين خنده هاي بلندم شد.... نگاهم به زمين جايگزين نگاهم به اسمان شد و خيلي چيزاي ديگه
تقريبا دو ماه پيش بود كه تصميم گرفتم تغيير كنم... كار اسوني نيست...اگه بخوام صادق باشم بايد بگم خيلي هم سخته ... ميدونم اين مدت خيلي ها رو ناراحت كردم....خيلي ها نگرانم هستن...خيلي ها از من بدشدون اومده...خيلي ها ديگه دوستم ندارن...ولي من پاي اين تغيير وايسادم...ميخوام اوني باشم كه خودم دوست دارم...ميخوام از زندگيم لذت ببرم حتي اگه به نظر ديگران درست نباشه... ميخوام در خلاف جهت اب شنا كنم....به چيزايي كه دوست ندارم نه بگم.... در يك كلام ميخوام خودم از شخصيت خودم لذت ببرم..و ميخوام دوباره يك ادم منحصر به فرد بشم .تصوير ذهني من از خود ايده الم ديگه يه بچه مثبت و مهربون و فداكار نيست...من يك مهساي جديد ميخوام....همين
.
.
پ.ن1 : دنبال تغيير خاصي تو زندگيم نگردين دوستاي خوبم... من فقط ديدمو تغيير دادم ... وگرنه هنوزم همون ادم تنهام...كه يه وقتايي افسرده ميشه...يه وقتايي گريه ميكنه...يه وقتايي ياد گذشته ميكنه... و اين روزها خودشو توي كار غرق كرده تا فكر نكنه
پ.ن 2: دلم مسافرت ميخواد.... از بس حسودم من
پ.ن 3: زير باران بايد رفت

8 comments:

Anonymous said...

روزگاري دختري رو ميشناختم كه زيبا بود مهربون بود پاك بود معتقد بود روزي كه اين وبلاگ رو پيدا كردم فهميدم خيلي چيزها توي زندگي اون دختر رخ داده ولي بازم اون دختر پاك و مهربون و بخشنده است سايه اي كه از رفتار تو توي سرم بود باعث ميشد هميشه فكر كنم دوران خوبي تمام نشده هرچند كه يك بار با يك نه همه زندگي منو تغيير دادي ولي من در اصل خوبي تو شك نكردم . امروز اون دختري كه ميشناختم ميخواهد تغيير كنه ميخواهد خودش نباشه نميدونم چي توي سر اون دختر ميگذره فقط دعا ميكنم بدي ديگران( اگر بدي هم بوده) باعث نشه كه اين ادم هم بخواد بد بشه.تو هميشه در بين دوستان ما منحصر به فرد بودي اميدوارم بعد از اينم با مهربوني و گذشت و خوبي و فداكاري انحصارت رو حفظ كني

Anonymous said...

مهسا جونم ..من همیشه اینجا میایم... اما برات چیزی نمینوشتم..این یکی دیگه سکوتم و شکست!! خیلی خوشحالم که جسارت تغییر در تو زنده شده
(بابا دیگه یه پا تحلیل گروروانشناس شدی ها!!)

reza said...

اونی باش که خودت دوست داری ،انسان تا زمانی که اعمالش آسیبی به کسی
نرسونه آزاده هر جور دوست داره
زندگی کنه..تغییراتی که تو زندگیت دادی بنویس
...
این ناشناس کامنت گذار منو یاد تخم مرغ شانسی میندازه

Anonymous said...

salam bebakhshid ke funglish minevisam!!!
midoni in hali ke behet dast dade ye jor bolooghe ,va bayad hameye adama az in marz begzaran,
bayad khodesho az on neghabe sonati ke behesh dadan va motealeghe be dorane koodakish mishe az ro sooratesh bardare ,va bad done done az on hame ke behesh adat karde anjam bede onhai ro ke khoban va baraye behtar bodan beheshon niyaz dare entekhab kone va bardare
,,,oonjast ke khode oni ke baraye bodan hamamon behesh niyaz darim zaher mishe chon in adam dige oghde nadare ,har kari karde va nakarde entekhabe khodeshe va bara hamine ke ba arzeshtar mishe az on khobi ke ba adat va nadoni khobe
,,,,albate in nazare mane !! ,,omidvaram shadi va aramesh rafighe rahet bashe,,,,,,,

Anonymous said...

سلام
میشه بیشتر مطلب بنویسی. اتفاقی با این بلاگ آشنا شدم ی جورائی تحلیلات به دل میشینه و با عقایدم نزدیکه.ممنون

Anonymous said...

به دنیای تغییر خوش اومدی

Anonymous said...

سلام مهسای عزیزم
خیلی خوبه
همونی باش که خودت دوست داری
البته یه کم سخته
تبریک می گم این تغییرو
راستی دو دونیا رو تموم کردم و تو وبلاگ نظرم رو نوشتم
این پست جدیدرو بیشتر برای تو نوشتم که دوست داشتی نظرم رو بدونی
موفق و شاد باشی عزیزم

Anonymous said...

man faghat kasanio be donyam rah midam ke dosst dashtani bashand oonha baztabe khodam hastand.
;)shad o movafagh bashioo